loading...
وبلاگ سنگ تموم
سجاد رحمانی بازدید : 120 سه شنبه 01 شهریور 1390 نظرات (0)

چه کنیم که ایمیل های ما را بقیه بخوانند؟

امروزه یکی از راه های خیلی پرکاربرد در برقراری ارتباط  و همچنین تبلیغ و ... موضوع ایمیل می باشد و همچنین این موضوع برای هر کسی که می خواهد ایمیل بفرستد مهم است که دریافت کننده ی ایمیل آن ایمیل را بخواند، حال چه ایمیل تبلیغاتی باشد و چه دوستانه. من در این مطلب برای شما راه هایی را ذکر می کنم که شانس خوانده شدن ایمیل شما تا حد قابل قبولی افزایش یابد.

1.     موضوع جذاب و خوبی را برای ایمیل خود انتخاب کنید:

ببنید کسی که درحال چک کردن ایمیل های ورودی و یا دریافت شده می باشد مشخصا اگر سرش شلوغ باشد که حتما به لطف تبلیغات بزرگ و کوچک دیگر هست، وقت ندارد که همه ی ایمیل ها را بخواند پس سعی کنید موضوع هایی را برای ایمیل خود انتخاب کنید که باعث کنجکاوی فرد دریافت کننده ایمیل شود و آن را بخواند. برای مثال اگر موضوع ایمیل شما " شرکت بین المللی ... باشد " 100% کسی آن را نمی خواند، اما اگر موضوع ایمیل شما مناسب باشد و طوری باشد که دریافت کننده را کنجکاو سازد به احتمال خیلی زیاد خوانده می شود، منظورم این نیست که سر دریافت کننده را کلاه بگذارید و مثلا همین شرکت موضوع ایمیلش را به " عکس هایی از عجایب دنیا " تغییر دهد و این گونه سر دریافت کننده را کلاه بگذارد، چرا که این باعث خواهد شد تا از دفعه ی بعد حتی ایمیل شما در لیست ( Inbox) یعنی ایمیل های دریافتی هم نمایش داده نشود. شاید بخواهید بدانید چجوری؟ به این ترتیب که آدرس ایمیل شما را جزء ایمیل هایی قرارمیدهد تا دیگر در لیست ایمیل های دریافتی ظاهر نشود. راستی بعضی موقع ها پیش می آیذ که موضوع ایمیل شما به مایه های هک می خورد و یا به عبارتی دیگر بوی هک می دهد دراین صورت هم دریافت کننده آن را باز نمی کند.

2.     به فرمت های ایمیلمتان توجه کنیم:

خیلی ها چون خودشون نرم افزار جدید و یا به روزی دارند، مطالب خودشون رو هم توسط این نرم افزار های جدید می فرستند و به خودشون نمی گند که آیا دریافت کننده این ایمیل هم آن نرم افزار به روز و جدید را دارد یا نه؟ مثلا شخصی یک ایمیل doc با  word 2010  برای یکی مثل من می فرسته که نرم افزار آفیس 2010 رو ندارم. خوب نتیجه اش چیه؟ مشخصا ایمیل شما باز نمی شه. پس سعی کنید از فرمت ها و نرم افزار های مناسب برای ایمیل خود استفاده کنید. این گونه ایمیل شما را هم بقیه می خوانند. راستی اون قدر هم فرمت قدیمی نباشه که اصلا کسی جنازه ی اون نرم افزار رو هم نداشته باشه.

3.     حجم و اندازه ی ایمیل خیلی خیلی مهم است:

خیلی ها جوری ایمیل می نویسند که با خودت می گی حتما وصیت نامه نوشته که این قدر طولانی است. توجه داشته باشید که ایمیل های بلند و طولانی و با حجم بالا دقیقا مثل نامه های طولانی هستند که مدیران و مسئولین نمی خوانند. این جا هم دقیقا همین طور است چرا که صاحب و مدیر ایمیل نه وقت اضافی دارد و نه اعصاب درست و حسابی. پس کوتاه و مفید بنویسید تا ایمیل شما خوانده شود.

4.     به طرز نوشتن خود توجه کنید:

خیلی ها چنان رسمی می نویسند که به خودت می گی داره برای وزارتخانه ایمیل می فرسته، که البته طرفداران نامه های رسمی صفر است و نه بالاتر. همه ی افراد صمیمیت و دوستی را دوست دارند، پس اگر شما رسمی بنویسید و از کلمات خیلی دشوار استفاده کنید دیگر ایمیل شما خوانده نخواهد شد برای هیچ وقت؛ چرا که دریافت کننده با ایمیل شما کاری می کند که با ایمیل های تبلیغاتی می کند.

5.     برای دریافت کننده ی ایمیل خودتون را تمام و کمال معرفی کنید:

خیلی زیاد پیش اومده که مثلا مدیر یک وبلاگ برای تشکر به شخصی که نظر می دهد ایمیل  می دهد ولی حتی خودش رو هم معرفی نمی کنه و تازه آخر ایمیل هم می نویسه بازهم به ما سربزنید. یکی نیست بگه خوب به چه کسی سر بزند وقتی که نه تو را می شناسد و نه هیچی دیگه، تازه احتمال این که دریافت کننده برداشت بدی کند هم ممکن است و همچنین احتمال دارد این موضوع را پیگیری کند و دیگر واویلا.

 

6.     پر غلط ننویسید:

زیاد هستند کسایی که ایمیل هایی می فرستند که به علت غلط های املایی و نگارشی خوانده نمی شوند مثلا شخص A یک بار با ایمیل x یک ایمیل می فرسته که پر غلط املایی و نگارشی است، خوب مشخصا ایمیلش می ره جایی تا ایمیل اون تا ابد خونده نشه.

 

نویسنده: سجاد رحمانی                                                           

کاری بود از وبلاگ " سنگ تموم "

هر گونه گپی برداری و انتشار از این مطلب غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی دارد

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 265
  • بازدید ماه : 607
  • بازدید سال : 3,425
  • بازدید کلی : 59,754
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات متنی
    تبلیغات متنی شما در این جا