loading...
وبلاگ سنگ تموم
سجاد رحمانی بازدید : 3139 سه شنبه 01 شهریور 1390 نظرات (0)

معرفی سرویس های مختلف پست الکترونیک (ایمیل)

در دنیای اينترنت سایت های زیادی خدمات پست الكترونيك (يا همان ايميل) را ارائه مي نمايند. ولی در ايران هموطنان ما علاقه خاصی به استفاده از سرويس های جیمیل و يا ايميل ياهو دارند. البته سرویس های ایمیل فارسی و ایرانی فراوانی وجود دارد ولی مردم به سرویس های ایمیل ایرانی اعتماد نمی کنند، البته این سرویس ها نقص هایی هم دارند ولی باید بدانیم که همان جیمیل و یاهو هم از اول که بی نقص و عیب نبوده اند. پس باید ما ایرانی ها از این سرویس ها استفاده کنیم و نقص های آن ویا به اصطلاح خارجی باگ (Bug) هایش را در آوریم. به هرحال در این جا تعدادی از سرویس های مختلف ایمیل دهی را به شما معرفی می کنم و همچنین در آخر مطلب به شما پیشنهادهایی خواهم داد.

1-      سرویس ایمیل Gmail  :

مطمئن هستم که این سرویس رو می شناسید چرا که حتی کسی که کمترین اطلاعات کامپیوتری و اینترنتی هم دارد به هر حال سرویس جیمیل را می شناسد. این سرویس متعلق به گوگل می باشد و آدرس آن نیز به این گونه است: www.gmail.com   یک نکته ای در این جا هست که بدرد وبلاگنویس ها و سایت نویس ها می خوره؛ و اون مطلب این است که بعضی ها می گویند برای اینکه سرویس های جیمیل و همچنین یاهو معروف هستند، بدرد وبلاگ نویس ها و همچنین سایت نویس ها نمی خورند چرا که این دو سرویس یعنی جیمیل و یاهو به علت اینکه کاربران زیادی دارند از امنیت کمی هم برخوردار هستند، و البته هکر ها در این دو سیستم تمرکز عجیب و غریبی می کنند و همچنین باید این رو اضافه کنم که هکر ها دیگه به سرویس های جیمیل و یاهو حرفه ای شده اند و روش های هک اون ها رو مثل کف دستشون می شناسند. راستی جیمیل و یاهو هر دوتاشون آنتی ویروس دارن و مطالب شما رو تا جایی که راه داشته باشه ویروس گیری می کنند.

2-      سرویس ایمیل Inbox.com  : www.inbox.com

این سرویس هم از نظر خیلی ها مناسب و خوب است و همچنین خیلی ها به علت اینکه این سرویس کاربران کمتری نسبت به جیمیل و یاهو داره، از نظر امنیتی این را بهتر از جیمیل و یاهو می دانند، البته کارایی جیمیل و یاهو دیگه چیزی است و این سیستم به آن خوبی نیست. درضمن بگفته ی خیلی ها فضایی که این سیستم به شما برای ایمیل می دهد 5 گیگابایت می باشد.

 

3-      سرویس ایمیل Yahoo : www.yahoo.com    

این سیستم هم معرف حضورتان هست و بعد از جیمیل از معروف ترین ها و البته بهترین هاست. یک نکته ای در این جا هست که بدرد وبلاگنویس ها و سایت نویس ها می خوره؛ و اون مطلب این است که بعضی ها می گویند برای اینکه سرویس های جیمیل و همچنین یاهو معروف هستند، بدرد وبلاگ نویس ها و همچنین سایت نویس ها نمی خورند چرا که این دو سرویس یعنی جیمیل و یاهو به علت اینکه کاربران زیادی دارند از امنیت کمی هم برخوردار هستند، و البته هکر ها در این دو سیستم تمرکز عجیب و غریبی می کنند و همچنین باید این رو اضافه کنم که هکر ها دیگه به سرویس های جیمیل و یاهو حرفه ای شده اند و روش های هک اون ها رو مثل کف دستشون می شناسند. راستی جیمیل و یاهو هر دوتاشون آنتی ویروس دارن و مطالب شما رو تا جایی که راه داشته باشه ویروس گیری می کنند.

 

 

4-      سرویس ایمیل AIM  :  www.aim.com  

 این هم مثل بقیه رایگان است و البته فضای کمی به شما برای ایمیلاتون میده، که بازهم به گفته ی خیلی ها این فضا 2 گیگابایت می باشد. وهمچنین این سیستم هم مجهز به سیستم به آنتی ویروس است، اما به هرحال کیفیت این سیستم هم به گرد پای جیمیل و یاهو نمی خوره.

5-      سرویس ایمیل Hotmail  : www.hotmail.com

این سرویس هم سرویس خوبی است ولی فضای آن دوباره به گفته بعضی ها 2 گیگابایت می باشد. وهمچنین چون خود من تجربه ی این ایمیل را داشته ام به شما پیشنهاد نمی کنم و یا حداقل به مبتدی ها اصلا پیشنهاد نمی کنم چون کار با آن خیلی خیلی سخته و درضمن برای ثبت نام هم باید سوال امنیتی دو قسمتی جواب بدید که کمی دشوار و سخته. این سیستم واقعا مزخرفه چرا که برای ارسال ایمیل هم محدودیت داره.

6-      سرویس ایمیل Big String  : www.bigstring.com

این سرویس هم به نظر خیلی ها مناسب است ولی بازهم کیفیت و کارایی آن به سرویس جیمیل و یاهو نمی رسد.

7-      سرویس ایمیل My Way : www.myway.com

این سرویس کمترین فضای ممکن را به شما تحویل می ده چرا که این فضا 125 مگابایت(زیر یک گیگابایت) می باشد و البته کارایی آن هم خیلی مناسب نیست.

سرویس های ایمیل فارسی و ایرانی:

از هرچه بگذریم سخن دوست شرین تر است؛ خوب بریم سراغ سرویس های ایرانی. در ابتدا یک توضیحی در مورد این سرویس ها بهتون می دم و بعد شروع به معرفی می کنم.

ببنید دوستان متاسفانه خیلی ها به سرویس های ایمیل ایرانی بدبین هستند و همچین یه خواطر ثوابق دیگر ایران، سرویس های ایمیل آن را نیز زیر سوال می برند. ولی نمی دونم چرا؟ انصافا این سرویس ها خیلی خوب هستند و درضمن دقیقا همون کاری رو که سرویس های معروفی مانند جیمیل و یاهو می کنند رو هم انجام می دهندٍ اما نمی دونم چرا خیلی ها روی این ها عیب می ذارن و کلا علاقه ای به این سرویس ها ندارند. این سرویس ها بسیار مناسب هستند و باید بگم تعدادشون هم کم نیست و باید اضافه کنم که برای یک ایرانی بهترین سرویس ایمیل است، تازه برای اون هایی که انگلیسی بلد نیستند که دیگه گلستان است. خوب بریم سراغ معرفی، در ضمن فقط نام می برم چون توضیح رو در این قسمت دادم:

1.      سرویس ایمیل ایرانی "ایمیل فارسی " www.mailfa.com                

2.      سرویس ایمیل ایرانی  "پست الکترونیکی ایرانیان"  www.mail.iran.ir  

3.      سرویس ایمیل "ایرانی میهن میل" www.mihanmail.com                     

4.      سرویس ایمیل ایرانی  "صبامیل" www.sabamail.com                      

5.      سرویس ایمیل ایرانی  "وطن میل" www.vatanmail.ir                    

 

 

نویسنده: سجاد رحمانی                                           

کاری بود از وبلاگ " سنگ تموم " به آدرس www.stw.rozblog.com

 

هر گونه گپی برداری و انتشار از این مطلب غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی دارد

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 182
  • بازدید ماه : 144
  • بازدید سال : 2,962
  • بازدید کلی : 59,291
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات متنی
    تبلیغات متنی شما در این جا